Jump to content

Welcome to TrackJunkies.Org
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

2019 24 hour kart race drivers needed.


  • You cannot start a new topic
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
lobster

lobster

    TRACKJUNKIE

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,317 posts
  • LocationHouston
  • Track Vehicle:2015 Corvette Z51

We currently need 2 - 3 people (5 max on team) for a 24 hour race in Orlando Florida in March.  

 

140 - 160lbs 

 

Motor is provided by org.  Chassis provided by other team member. 

 

 

Let me know if you're interested.   

 

We're just now getting a team together so we have some time. 

 

Preferably someone who isn't garbage at karting because I have that position on the team already. 

 

 

 

Information here. 

 

https://ekartingnews...rting-for-2019/



#2
V6Donut

V6Donut

    V6 S2000

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • LocationCypress TX
  • Track Vehicle:2003 S3200
@lobster

I’m so interested I’m getting plump so it might be close.

#3
lobster

lobster

    TRACKJUNKIE

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,317 posts
  • LocationHouston
  • Track Vehicle:2015 Corvette Z51

read up on the dates, take a look at the registration  

 

On top of the registration we're looking at about 1000 - 1500 for a kart mechanic + transportation of the chassis from bullshit nowhere america.   (indiana) 

 

Which would be split across team members equally.  

 

At this point thinking of camping at track or airbnb close by.  

 

how much you weigh with helmet @V6Donut 



#4
Def

Def

    Track Freak

  • Junkies
  • PipPipPipPip
  • 328 posts
  • LocationSeattle, WA
  • Track Vehicle:Toyota SW22

Everybody else fill out the chunkier weight categories?  :ph34r:



#5
lobster

lobster

    TRACKJUNKIE

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,317 posts
  • LocationHouston
  • Track Vehicle:2015 Corvette Z51

Everybody else fill out the chunkier weight categories?  :ph34r:

 

I am not a large man  :(  

 

 

We're trying to keep everyone around the same scale for minimum race weight. 



#6
Matt93SE

Matt93SE

    TRACKJUNKIE

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 3,591 posts
  • LocationHouston-ish
  • Track Vehicle:The slow kind

uhh yeah, I'd have to lose 75lbs to fit that description.. :\


And just because I'm a shitty driver doesn't make a miata any less slow.

I drive slow as shit. LOL

geez, now I realize I drive slow everywhere. haha!


#7
Captain Buddha

Captain Buddha

    TRACKJUNKIE

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,918 posts
  • LocationGrapevine, TX
  • Track Vehicle:Monte Carlo #13 GTA/GT2, Camaro #13 GT2/TA2, Z06
I’d have to lose half a person... lol!

_____________________
Brad from Grapevine
Boats, Cars, Whiskey, Wine & Cigars
2017 Corvette Z06 7-Speed (of course!)
2003 Monte Carlo #13 GTA/GT2 - 2015 SCCA Mid-States Majors GT2 Champ

2011 Camaro #13 TA2/GT2

 

56201e78c30b9_DaytonaBankingsig.jpg


#8
V6Donut

V6Donut

    V6 S2000

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • LocationCypress TX
  • Track Vehicle:2003 S3200
I’m 150- 155 depending on time of day

@lobster

#9
V6Donut

V6Donut

    V6 S2000

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • LocationCypress TX
  • Track Vehicle:2003 S3200
Checking in~ lol

IMG_6602.JPG

#10
clifton23

clifton23

    Track Freak

  • Junkies
  • PipPipPipPip
  • 247 posts
  • LocationCorpus Christi, TX
  • Track Vehicle:99 M3

Interested..  I have never karted on a good kart, but I have no doubt I would be good at it.



#11
Matt93SE

Matt93SE

    TRACKJUNKIE

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 3,591 posts
  • LocationHouston-ish
  • Track Vehicle:The slow kind

Checking in~ lol

attachicon.gifIMG_6602.JPG

HAHAHA  that was me on the MSRH karts...   I FUBAR'd that kink on the back 'straight' one time an went over the side of the grass and knocked the wall back about 15ft.  :)


And just because I'm a shitty driver doesn't make a miata any less slow.

I drive slow as shit. LOL

geez, now I realize I drive slow everywhere. haha!


#12
V6Donut

V6Donut

    V6 S2000

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • LocationCypress TX
  • Track Vehicle:2003 S3200

HAHAHA that was me on the MSRH karts... I FUBAR'd that kink on the back 'straight' one time an went over the side of the grass and knocked the wall back about 15ft. :)


Hahahahahahaha

#13
V6Donut

V6Donut

    V6 S2000

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • LocationCypress TX
  • Track Vehicle:2003 S3200

Interested.. I have never karted on a good kart, but I have no doubt I would be good at it.


Karts are just like cars but different

#14
joesurf79

joesurf79

    Against the wind...

  • Junkies
  • PipPipPipPip
  • 275 posts
  • LocationSugar Land TX
  • Track Vehicle:Gutted 2016 BRZ

Hmmm...Maybe I could use this as temptation to achieve a weight loss goal? March you say? that's only 18 lbs a month I need to lose for me to get to 150! Doable - put me down as tentative, definitely a maybe.

 

 

Hello, Dominoes? I need a good pizza for Kart training...



#15
V6Donut

V6Donut

    V6 S2000

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • LocationCypress TX
  • Track Vehicle:2003 S3200

Hmmm...Maybe I could use this as temptation to achieve a weight loss goal? March you say? that's only 18 lbs a month I need to lose for me to get to 150! Doable - put me down as tentative, definitely a maybe.


Hello, Dominoes? I need a good pizza for Kart training...


I like you.

I give you 10/10

Should we setup a squad kart day at a local kart track?

#16
clifton23

clifton23

    Track Freak

  • Junkies
  • PipPipPipPip
  • 247 posts
  • LocationCorpus Christi, TX
  • Track Vehicle:99 M3

I like you.

I give you 10/10

Should we setup a squad kart day at a local kart track?

 

When and where, I will be there.



#17
V6Donut

V6Donut

    V6 S2000

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • LocationCypress TX
  • Track Vehicle:2003 S3200

When and where, I will be there.


Awesome, @lobster set it up!

#18
joesurf79

joesurf79

    Against the wind...

  • Junkies
  • PipPipPipPip
  • 275 posts
  • LocationSugar Land TX
  • Track Vehicle:Gutted 2016 BRZ

I like you.

I give you 10/10

Should we setup a squad kart day at a local kart track?

Bring it!  I'm in, sounds like fun.

 

I've been to a few in the Houston area. Houston Karting Complex I think it was, up by Conroe?



#19
V6Donut

V6Donut

    V6 S2000

  • Junkies
  • PipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • LocationCypress TX
  • Track Vehicle:2003 S3200

Bring it! I'm in, sounds like fun.

I've been to a few in the Houston area. Houston Karting Complex I think it was, up by Conroe?


Yeah, both Houston karting Complex and speedsportz are in the north side Conroe Type kinda area. Haha

Houston karting Complex is fun. I like the karts there.

The speedsportz Track is probably a little more fun just cause the one turn with elevation.

#20
clifton23

clifton23

    Track Freak

  • Junkies
  • PipPipPipPip
  • 247 posts
  • LocationCorpus Christi, TX
  • Track Vehicle:99 M3

Yeah, both Houston karting Complex and speedsportz are in the north side Conroe Type kinda area. Haha

Houston karting Complex is fun. I like the karts there.

The speedsportz Track is probably a little more fun just cause the one turn with elevation.

 

 

I've done the endurance race @ SpeedSportz.   That was a blast!  Would do again.